søndag 13. februar 2011

Nå er det like før Erik blir baron

http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/02/jeg-sendt-en-ny-e-post-til-tingretten-i.html

Hei,

jeg har nå fått tilsendt testamentet, til Holger baron Adeler, fra Landsarkivet deres for Sjælland, og har lest gjennom dette.

Det viser seg at min mor, Karen Ribsskog, arvet en ring, etter baronesse Magna Dorotea Adeler f. Nyholm aka. Meme.


Denne ringen fikk hun nok formelt da Holger baron Adeler, døde, i 1979.

Og da var mine foreldre skilt, og jeg var i min mors familienummer, (som vi har i Norge).

Så da ble nok mora mi en slags 'baron' selv om hun var dame, hun var ihverfall min foresatte.

Siden hun arvet fra baronen og baronessen sitt bo, (må man vel si), selv om de hadde særeie, så da var kanskje baronessen som en slags baron og, (siden hun hadde særeie), baronesse ble hun ihvertfall kalt.


Ihvertfall så ble jeg sendt til min far, Arne Mogan Olsen, på Berger, fra min mor, i Larvik, høsten 1979, midt i 3. klasse, på Torstrand skole, i Larvik.

Og jeg ble satt til å bo alene, på Bergeråsen, (for min far flyttet ned til Haldis Humblen der).


Og dette var såpass rart, at både min mor og min far, ville skilles fra meg, i løpet av et halvt års tid.

Så jeg tror dette må ha vært fordi de var misunnelige, siden jeg ble baron, eller noe.


Så innerst inne, så tror jeg nok det, at jeg nok må ha blitt baron, etter Holger baron Adeler, (pga. oppførselen til mine foreldre, og oppførselen til min søster, som lagde plott mot meg i skolegården på Torstrand skole, og vi fikk ny lærerinne, i 3. klasse, som var slem mot meg).


Så jeg prøver å finne begrunnelsen her, men jeg vet ikke om jeg får det til helt formelt, etter 'baron-lovene', men jeg har ihvertfall blitt behandlet som om at jeg har blitt baron, av mine nærmeste slektninger, fra rundt den tiden Holger baron Adeler døde, vil jeg si.


Så jeg regner med at jeg får bli baron nå.

Som baroni, så kunne jeg godt ha tenkt meg Grønland.

Jeg tror nå at den uhøflige damen, fra Danmark, som pratet om Grønland, i et middagsselskap, (sommeren jeg var ferdig med Førstegangtjenesten, i Oppland Regiment, (de med Birkebeiner-merke), i Norge), hos min mor på Borgheim.


For da skulle ikke jeg snakke om at jeg hadde vært på fæl vinterøvelse hvor vi sov i snøhule osv., forstod jeg, fordi noen i slekten/(eller mente hun Johanitteordenen), hadde vært på Grønland.

Men Norge og Danmark har jo hatt konflikt i Folkedomstolen i Haag, om Grønland.


Så jeg vil si det var uhøflig, av fru Bente Holte f. Ravn, fra Klampenborg, mener jeg.

(Som jeg nå tror dette må ha vært, etter å ha lest testamente til baronen, hvor hun står nevnt som arving, siden hun var Holger baron Adelers gudedatter).


Så baron for Grønland, ville vært fint.

Vi har også Grønland, i Oslo, og der har min søster Pia, sovet ute en natt, i sovepose, på fortauet, sammed med sine 'kommunist/anarkist'-venninner Cecilie Hyde, Camilla Skriung og ei til.


I skoleåret 1989/90, husker jeg dette var, for jeg var invitert på samme fest, (noen unge damer som gikk på samme videregående skole, som meg, i Sande).

Men det nevnte jeg ikke da, i min mors middagselskap, selv om fru Holte, tok opp temaet Grønland.


Antagelig fordi jeg visste at det nok ville gjort min mor og mormor bedrøvet, hvis de hadde visst at Pia hadde sovet på fortauet, midt i Oslo sentrum, utenfor noen falleferdige bygårder, som var nesten som slum, midt i en av Oslos mest invandrer-tette bydeler, hvor noen av de andre damen hadde fått gratis sigaretter i en invandrerbutikk, (som jeg ikke visste hvor var), husker jeg.


Så kanskje de skyldte på at jeg var slem, og lå på fortauet for å bli 'pakkis-horer', som min bror Axel kaller det?

Hva vet jeg.

Noe sånt.

Men men.

Men jeg sa ikke det i middagsselskapet, av folkeskikk-grunner.


Men hun der Bente Holte f. Ravn, hadde ikke folkeskikk, mener jeg.

Så da burde jeg få Grønland som baroni, siden jeg noen i slekta mi hadde vært på Grønland, skjønte jeg av fru Holte.


For hun sa til bestemor Ingeborg, 'var det ikke noen som hadde vært på Grønland'.

Mente hun da Johanitterordenen?

Det tror de i tilfelle ville ha sagt vel, hvis de var der.

Nei, så jeg og fru Holte var nok i slekt, og vi har felles slekt, som har vært flinke i det danske militæret på Grønland.


Så da synes jeg det hadde vært fint å hatt Grønland som baroni da.

Håper dette er i orden!
Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har skrevet mer om dette på min blogg:



PS 2.

Jeg sender også om dette til de kongelige, for det er vel de som oppretter baronier osv.

PS 3.

Jeg har også begynte å be ut hun prinsesse Madeleine, av Sverige, på stevnemøter osv., her i Liverpool


Så da hadde det kanskje passet bra å være baron av Grønland, så kan hun kanskje bli baronesse av Grønland, tenkte jeg, siden søstera hennes er dronning av Sverige osv., hvis hun blir med på det.

Vi får se.


Bare noe planer jeg dreiv og tenkte på her.

Vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar