torsdag 6. januar 2011

Erik sender epost til Røkke og ber om hjelp til å grave opp et vikingskip

http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/01/jeg-sendte-en-e-post-til-kjell-inge.html


Hei,

jeg har anmeldt faren min, Arne Mogan Olsen, for omsorgssvikt, så jeg har ikke noe kontakt med han lengre.

Men han sender e-poster likevel, som jeg leser, men ikke svarer på, for da sier han at jeg må på sinnsykehus som min mor, Karen Ribsskog.


Jeg ser du er interessert i norsk kultur, som langrenn.

Er du interessert i å hjelpe å grave opp et norsk vikingskip, (evt. norrønt skip), som er klinkebygget, på ihvertfall 30 fot vel, som jeg har funnet, (ved hjelp av å spørre noen lokale), under parkeringsplassen, til en pub, i England, på the Wirral, i Meols.


Puben heter Railway Inn.

Jeg har sendt om dette til Vikingskipmuseet, og mange andre, men ingen er interessert.

Jeg synes det er for ille, at jeg må sende det til Danmark.


Britene tror skipet vil råtne, hvis man graver det opp, så norsk ekspertise må til, for å forklare hvordan skipet bør bevares.

Jeg tenkte at det beste hadde vært å bygd et museum på Meols, hvor det finnes masse andre norske vikingeting, som steiner med norrøne mønster fra vikingtiden, og en kirke som heter St. Olave's church, etter Olav den hellige, i Chester osv., navngitt av norske vikinger da overveiende sannsynligvis.


Og kanskje også noen feriereiser, for nordmenn/skandinaver, noen viking-reiser, for å se vikingskip og vikingsteiner og steder med vikingnavn, som Thorstenston, osv.

For det er litt for ille å måtte sende dette til danskene, synes jeg.


Et prosjekt, med svenske eksperter, blant annet, har rådet britene til å la skipet ligge.

Men de svenske vikingene dro jo til Russland osv., så jeg synes det blir litt dumt, at svensker skal gi råd om norske vikinger i England.


Håper på positivt svar angående støtte til å grave opp viking/norrønt-skip, (klinkebygget), og muligens vikingmuseum osv., i England.

Mvh.

Erik Ribsskog

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar